Božica, regionalna voditeljica prodaje
Što si znala o Lidlu prije nego si zaposlena ovdje?
Gotovo ništa, te davne 2006. nije se puno pričalo o Lidlu. Lidl mi je bio totalna nepoznanica i veliki izazov. Tada Internet baš i nisam previše koristila, a i nije bilo previše dostupnih informacija.
Zbog čega si se odlučila pridružiti poduzeću koje je još bilo relativno nepoznato na našem području?
Upravo zato što nisam znala ništa o Lidlu osim da se puno radi i da si za to dobro plaćen. Željela sam izazov za sebe jer sam predugo ostala na prethodnom radnom mjestu, a Lidl mi je pružio sve u paketu: izazov, školovanje u Njemačkoj, dobru plaću…
Kako je izgledao tvoj put u Lidlu?
Moj put počeo je 2006. godine, kada sam zaposlena kao zamjenica voditelja trgovine. Već 2007. godine postala sam voditeljica trgovine, kad sam preuzela novootvorenu trgovinu. Tri godine nakon toga unaprijeđena sam u regionalnu voditeljicu prodaje, što sam i danas. Od tada sam promijenila nekoliko regija, sve od Istre pa do Slavonije. Trenutno vodim regiju koja mi nije daleko od kuće i u kojoj su četiri trgovine.
Koji su radni zadaci Regionalnog voditelja prodaje?
Uz ostvarivanje zadanih ciljeva i rezultata, najvažniji zadaci su upravljanje ljudima, stvaranje timova i motivacija djelatnika. Dodatno, moji zadaci su i zapošljavanje djelatnika, briga o njihovom razvoju, ali i osiguravanje i kontrola provedbi naših standarda u trgovinama za koje smo odgovorni, kao i analiziranje procesa i rad na njihovom optimiziranju.
Je li Lidl ispunio tvoja očekivanja?
Da, mogu reći da je…od dolaska u Lidl, na svakoj poziciji sam imala veću plaću od prosječne, mogla sam se dogovoriti za slobodne dane, imam fleksibilno radno vrijeme, svaki je dan jednako izazovan, imam odgovornosti, upravljam ljudima, analiziram, donosim odluke, zapošljavam, otvaram nove trgovine, stvaram svoje timove ljudi, brinem se o njihovom razvoju… Radim ono što sam oduvijek željela, s ljudima koji me cijene i poštuju kao osobu, kao nadređenog, ali i kao podređenog.
Koji događaj posebno pamtiš?
Nakon toliko godina teško je nešto izdvojiti, bilo je puno zanimljivih i smiješnih situacija, ali isto tako i onih nešto težih. Zadnji lijepi, a veći događaj koji mi je ostao u sjećanju je otvaranje druge trgovine u Čakovcu. Otvaranja novih trgovina su zahtjevna i nose veliku odgovornost, ali nema ljepšeg osjećaja od onog kada se na dan otvorenja konačno prereže vrpca, a kupci krenu ulaziti u trgovinu. Taj ponos i zahvalnost ljudima koji su zajedno sa mnom sudjelovali u svemu je stvarno nešto posebno.
Kako se Lidl kao poslodavac promijenio unazad 12 godina?
Lidl kao poslodavac se jako promijenio i to u pozitivnom smislu, radna atmosfera je opuštenija (to ne znači da je manje posla nego prije, nego su ljudi povezaniji), što je vidljivo i u trgovinama (uvođenje glazbe u trgovinama). Zadaci su strukturiraniji, kao i odjeli i suradnja sa istima, svatko zna na koji način odraditi i komunicirati potrebno. Ima puno benefita za zaposlenike kojih ranije nije bilo te se vodi računa o tome što zaposlenik želi. Vodi se računa o zdravlju zaposlenika, mogućnosti napredovanja su otvorene za svaku razinu, a osim toga, uvijek postoje radionice i seminari na kojima nadograđujemo i proširujemo svoja znanja i vidike. Uvijek se analiziraju postojeći i uvode se novi procesi s ciljem olakšavanja rada u svim područjima. Odnos s nadređenima je puno fleksibilniji, komunikacija je direktna i otvorena, imamo slobodnije ruke u donošenju mnogih odluka, sudjelujemo u određivanju ciljeva, i ono što je najvažnije za ovakvo radno mjesto - radno vrijeme je fleksibilno, tako da mogu uskladiti poslovni i privatni život.
Koji je najbolji dio tvog posla?
Svakako bih izdvojila dinamičnost i izazov svakodnevnog poslovanja. Svaki dan je drugačiji, poseban i svaki dan zahtijeva tvoj potpuni angažman i predanost poslu. Nakon toliko godina rada misliš da si sve vidio, prošao i da sve znaš, ali uvijek dođe nešto novo, neka nova situacija u kojoj moraš naći rješenje, o kojem možda do tada nisi ni razmišljao.
Koji bi savjet dala nekome tko razmišlja o prijavi za radno mjesto kod nas?
Ako si fleksibilan i proaktivan, ako si timski igrač željan promjena i izazova u životu i spreman “živjeti “ Lidl, onda je ovo radno mjesto za tebe. Budi spreman na to da ništa što je dobro u životu nije jednostavno ni lako, pa tako ni školovanje za poziciju regionalnog voditelja. Sve ima svoju svrhu na tom putu, a poanta je da se kroz školovanje nauči kakvo je koje radno mjesto u trgovini, koji su njihovi radni zadaci i kako ih treba odrađivati. Sve to je potrebno kako bi kasnije mogao biti realniji u donošenju odluka ili delegiranju zadataka smisleno i prilagođeno radnom mjestu, ali i situaciji u trgovini. Dođi!
Opiši Lidl u 3 riječi.
Drugi dom. Izazov. Tim.