Adi, organizacija prodaje
Kako je izgledao tvoj put u Lidlu?
Danas sam senior consultant u organizaciji prodaje, a započeo sam u kao student na ispomoći u trgovini za vrijeme blagdana. Meni se svidio rad u trgovini pa sam rado prihvatio ponudu za zaposlenje. Nakon nekog vremena dobio sam priliku postati prvo zamjenik, a nedugo zatim i voditelj trgovine. Kasnije, poslije vođenja jedne trgovine, započeo sam školovanjem za regionalnog voditelja prodaje, čime se onda odgovornost povećala na upravljanje većim brojem trgovina i djelatnika. Iskustvo stečeno na toj poziciji me dovelo tu gdje sam danas.
Što radi odjel Organizacije prodaje u Lidlu?
Moje kolege u odjelu i ja predstavljamo svojevrsnu sponu između prodaje i ostalih odjela u tvrtki. Osnovni zadaci su nam optimalna komunikacija i razmjena informacija te poboljšanje procesa u trgovini. To sve provodimo kroz implementaciju raznih projekta i realizaciju novih ideja i rješenja. Na poslu kroz dan pripremam informacije i materijale prema prodaji, obično unutar odjela prokomentiramo aktualnosti, a između sastanaka radim na svojim temama ili na jednom od trenutnih projekata. Često nešto moram testirati u novim softwerima, testnim uređajima, ali i u našim trgovinama. Nije loše ponekad napraviti i kratku kreativnu pauzu onda kad mi ne ide sve od ruke jer je ipak vrijeme za kavu i ručak oslobođeno od posla :)
U Lidl si došao još kao student i prošao si sve pozicije u trgovini – što najviše iznenađuje ljude kad im pričaš o radu u našim trgovinama?
Prvo ih iznenadi koliko ljudi radi u jednoj trgovini, a iznenadi ih i koliko posla i odgovornosti je na svakom djelatniku. Iznenađeni su kako to sve funkcionira u Hrvatskoj i kako se kupci lako privikavaju na naš način poslovanja. Jedno je zajedničko svima, a to je da se uvijek iznenade.
Što je po tvom mišljenju potrebno za napredovanje u Lidlu?
Važna je želja za učenjem, spremnost na djelovanje, konstantan rad u okvirima odgovornosti, ali se potrebno odvažiti i na promjene. S vremenom sve to vodi napredovanju.
Što najviše voliš u svom poslu?
Volim svoj posao jer je zanimljiv i razvijam se uz njega te, iako je veći dio posla definiran pravilima, niti jedan dan nije isti. Svaki dan uključuje rad na više projekata s različitim temama. Taj rad uključuje sastanke, istraživanje, analizu i edukaciju, ne samo u uredu, već i u obilasku trgovina, testiranjima na terenu, službenim putovanjima u Europi te sudjelovanjem na seminarima i prezentacijama s kolegama iz drugih zemalja.
Koji događaj posebno pamtiš?
Otvorenje nove moderne trgovine, prve takve u Hrvatskoj, to je bilo posebno. Bio sam regionalni voditelj prodaje i sve se odvijalo prema planu. Puno rada i dobra priprema se lako mogla prepoznati kad su otvorena vrata trgovine.
Kako održavaš ravnotežu privatnog i poslovnog života?
Općenito u životu, od kad sam počeo raditi u Lidlu, sam stekao naviku unaprijed se organizirati – na poslu time dobijem više vremena za odraditi zadatke, a s obitelji na isti način tako dobiveno vrijeme provedem kvalitetnije.
Kako se Lidl kao poslodavac promijenio unazad 10 godina?
Od nepoznatog stranog trgovačkog lanca trgovina do top tvrtke koja puno ulaže u razvoj zaposlenika i uvjete na radu. Ja bih, osim plaće, posebno istaknuo da danas Lidl omogućava veliki broj pogodnosti svojim zaposlenicima, čime nas uveseljava kroz cijelu godinu.
Opiši Lidl u 3 riječi.
Moj prvi posao.